maanantai 2. tammikuuta 2012

Uusi vuosi ja uudet kujeet, niin se aika menee. Viime vuoden puolella, kuukausi taaksepäin, olin vielä vartaloltani tasapaksu pötkö, jonka keskellä kasvoi valtava rantapalloa muistuttava pyöreä uloke.
Meidän ihana ja rakas vauvamme näki joulukuussa päivänvalon ja äidin vartalo keveni muutamalla kilolla. Jäljelle jäi kuitenkin melkoisen raskas ja fyysisesti huonossa kunnossa oleva olemus, jota olisi tänä vuonna tarkoitus saada parempaan kuntoon. Mitään fitness-mallin haaveita minulla ei ole, joten ei syytä huoleen :) Lisäksi olen melkoinen hiilareiden rakastaja, joten niistäkään en nykytrendin mukaisesti kykene luopumaan.
Maagiset mittani ovat upeat 83,6 kg, joka kohdallani tarkoittaa sitä, että painoindeksini lukema on 28.

En ole päättänyt aloittaa mitään erityistä "laihdutuskuuria", joista minulla on kokemusta useilta vuosilta ja useissa eri variaatioissa, todetakseni jälleen olevani epäonnistuja ja "laihdutuskuurin" menneen mönkään.
Päinvastoin! Olen päättänyt tehdä pysyvän elämäntapamuutoksen, niin ruokavalion kuin liikunnankin osalta. En halua enää olla liian tiukka itselleni vaan haluan oppia olemaan kohtuullinen niin ruokavalion kuin liikunnankin suhteen.  En enää halua syödä tyhjiä kaloreita ilman ravintoarvoa, tai maata sohvaperunana kotisohvalla. Haluan elää terveellistä ja täyspainoista elämää ja tuntea sen myös hyvinvointina kehossani (joka toivottavasti karistaa tulevaisuudessa ne ylimääräiset kilot varresani pois). Haluan voida paremmin ja olla terveempi. Haluan eroon ruoansulatusvaivoistani ja kolotuksistani, jotka minua vaivaavat. Haluan olla kolmekymppinen raikas, pirteä ja energinen neljän lapsen äiti!

Uudenvuodenlupaukseni pitävät siis sisällään terveellisempään ja puhtaampaan (lisäaineettomanpaan) ruokavalioon siirtymisen (karsien elintarvikkeista ylimääräiset e-koodit, rasvat ja sokerin) sekä liikunnan lisäämisen jo ihan arkiliikunnasta lähtien. Lisäksi olen luvannut yrittää siirtyä elintavoissani ekologisempiin vaihtoehtoihin sekä antaa aikaa enemmän lapsilleni ja mitähän kaikkea muuta...

Tervetuloa mukaan seuraamaan kuinka Erilainen Remonttimme etenee kohti hyvinvointia ja terveempää elämää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti